فرید محمدی هستم. در زمینه معرفی تجار بین المللی و صادرات محصولات ایرانی به کشور های عربی و همسایه در خدمتم : 09187654159

به گزارش وب سایت  Traderoad

در سال 2013 کشور ارمنستان قراداد همکاری پایداری با اتحادیه اروپا در جهت توسعه صنایع این کشور به امضا رسانید.

در روند توسعه بازار بین المللی کشور ارمنستان جای خالی چنین قرداد احساس می شد و هم اکنون ارمنستان به دروازه ای جهانی و رو به اروپا مبدل شده است.

این قرار داد جه تاثیری بر اقتصاد کشور ارمنستان داشته است؟

در زمینه تولید و خدمات بهبودی 30 درصدی به ارمغان داشته است.

از سال 2013 تولید ناخالصی ایت کشور 2.3 درصد افزایش داشته است.

بودجه این کشور برابر با 146 میلیون دلار افزایش داشته است.

در آمد سالینه نیز با افزایش  2.7 درصد  مواجه بوده است.

اشتغال به معنای واقعی 7 درصد رشد داشته است.

با توجه به موقعیت تجاری بسیار خوبی که کشور ارمنستان برای توسعه ارتباط با کشور های اروپایی به دست آورده است به نوعی دروازه جهانی بسیار خوبی برای ورود محصولات ایرانی به بازار اروپا می باشد.

ارتباط این کشور با ابران بسیار خوب و توسعه یافته می باشد و سالیانه محصولات بیشماری از ایران به این کشور مصرف کننده صادر شده و بازار محصولات ایران داغ است از این رو شناخت پتانسیل های تجاری این کشور میتواند بازار نوینی را برای تولید کنندگان ایرانی به ارمغان آورد. 

چه محصولاتی را به ارمنستان میتوان صادر کرد؟

صادرات موادغذایی در الویت فروش قرار دارد. حبوبات؛ گیاهان دارویی، میوه جات، سبزیجات از ارزشمند ترین محصولات ایرانی برای ورود به بازار این کشور در حال توسعه محسوب می شود.

دومین گزینه صادرات  مصالح ساختمانی می باشد. با توجه به رشد جمعیت در جهان صنعت ساختمان نیز با قدرت  توسعه یافته و صنعت ساختمان با قدرت بیشتری در حال پیشروی می باشد از این رو مصالح ساختمانی گزینه بسیار خوبی برای حضور در بازار کشور ارمنستان به شمار می آید . 

مصالح ساختمانی از جمله سیمان، سنگ های ساختمانی، آجر، شیشه، سرامیک و غیره از مهمترین محصولات صادراتی به شمار می آیند.