فرید محمدی هستم. در زمینه معرفی تجار بین المللی و صادرات محصولات ایرانی به کشور های عربی و همسایه در خدمتم : 09187654159

به گزارش وب سایتTraderoad,

صادرات به کشور قزاقستان در سال های اخیر از سوی ایران توسعه یافته است. برای صادرات کالا به این کشور برچسب تجاری محصول به زبان روسی و یا قزاقی بسیار مهم تلقی می شود.

عمده کالاهای صادراتی ایران به کشور قزاقستان شامل محصولات زیر می باشد: میوه جات، مرکبات، انگور، گردو، منسوجات، لباس، کفش، چوب و اشیا، پتو، فرآورده های گوشت و ماهی، خرما، انواع مصالح ساختمانی، بیشتر صادرات ایران به کشور قزاقستان مواد غذایی و مصالح ساختمانی می باشد.

در حال حاضر کشور ایران شرکت های متعددی را در کشور قزاقستان تاسیس کرده است و در زمینه توسعه فعالیت های بازرگانی و تجاری مشغول هستند در طی چند سال اخیر ، صادرات سیمان در الویت قرار داشته است. در بین مواد غذایی انوع خشکبار، خرما، سیب زمینی در الویت قرار داشته اند.

کشور قزاقستان در همسایگی با کشور های قرقیزستان، ازبکستان، روسیه و ترکمنستان قرار داشته و تجارت بسیار نزدیکی با این کشور ها بخصوص روسیه دارد. جمعیت این کشور بیش از 16 میلیون نفر اعلام شده است. اما در عین حال ایران وارداتی نیز از کشور قزاقستان نیز دارد که به شرح زیر می باشد. فلزاتی همچون : آهن، فولاد، ماشین آلات و مواد شیمیایی اعلام شده است.