فرید محمدی هستم. در زمینه معرفی تجار بین المللی و صادرات محصولات ایرانی به کشور های عربی و همسایه در خدمتم : 09187654159

قزاقستان

به گزارش وب سایت Trade road,

بخش زیادی از اقتصاد کشور قزاقستان به صنعت کشاورزی وابسته است و بسیاری از محصولات موجود در این کشور وارداتی بوده و در این بیش با اکثر کشور ها در تعامل تجاری می باشد. نکته بسیار مهمی که در این موضوع وجود دارد ارتباط نزدیک این کشور با کشور چین و همکاری بسیار نزدیک با شانگهای می باشد. با توجه به پتانسیل بالای ذخایر زیرزمینی ، سرمایه گذاری های خارحی نیز به شکل های مخنلفی در این کشور شکل گرفته و شرکت های تجاری قدرتمند به سرمایه گذاری جهت استخراج و اکستشاف منابع زیر زمینی این کشور پرداخته اند.

چگونه با کشور قزاقستان به تجارت بپردازیم؟

در ابتدای امر باید گفت قوانینی در ارائه محصول به این کشور وجود دارد که با هم برسی می کنیم. 1- کالا های خارجی برای تایید ورود به بازار قزاقستان باید برچسب به زبان روسی و یا قزاقستان نصب شود. 2- بایدتمامی تعرفه های مالیاتی بر روی محصول ارائه شود تا در بازار قزاقستان جایگاه خود را به دست آورد.

مشکلات مرتبط تجارت با کشور قزاقستان چگونه هست؟

1- مشکلات حمل و نقل و به موقع رسانیدن کالا به شهر های مخنلف قزاقستان

2- شرایط آب و هوایی ناپایدار در برخی از شهر قزاقستان

3- کمبود سرمایه داخلی و تشدید آن در سال اخیر و کاهش قدرت خرید مردم این کشور

4- کاهش حمایت سرمایه گذاری دولت این کشور از شرکت های داخلی

5- شرکت های خارجی نمیتوانند در این کشور به طور مستقیم زمین خریداری کنند تنها میتوانند از طریق شرکت های داخلی این کشور به مدت 99 سال زمین اجاره کنند تعرفه های گمرکی 1- کشور های حوزه بازار CIS باید مالیات 20 درصدی پرداخت کنند 2-میامگین تعرفه های وارداتی 12 درصد عنوان شده است 3-تعرفه های تجاری برای کشور روسیه که شریک تجاری بزرگ این کش.ر محسوب می شود هیچگونه نعرفه ای را شامل نمی شود.